Girl Model
Wie zou niet naar bruisend Tokyo vliegen als hij opgroeit in arm en koud Siberië? De dertienjarige Nadya, een broodmagere blondine met grote blauwe kijkers, heeft het geluk als model aan de slag te mogen in de Japanse hoofdstad. Het lijkt de ideale manier om de armoede te ontvluchten en haar grijze-muis-imago af te schudden. Maar het blijkt nog niet mee te vallen om als Russin de weg te vinden in het grote Tokyo. Nadya's modelscout Ashley weet er alles van. Gelaten observeert ze de Japanners die geobsedeerd zijn door jeugd en schoonheid. Ze kijkt terug op haar carrière en ziet met lede ogen aan hoe in de huidige modellenwereld lang niet elk meisje in bikini ook echt met fotoshoots haar geld verdient. Kleine, persoonlijke fotoprojectjes geven Ashley nog enigszins het gevoel een creatieve bijdrage aan de wereld te leveren. Hoewel ze ziet in welke omstandigheden Nadya en haar minderjarige collega's worden gedwongen, lukt het haar niet de gehate wereld de rug toe te keren. De twee vrouwen, die door de makers worden gevolgd en openhartig spreken over hun levens, tonen de uitersten van de harde modellenwereld. Terwijl Nadya's vastbeslotenheid om het te maken als model groeit, neemt Ashleys ambivalente en pessimistische kijk op de modellenwereld toe.