Clickclickclick.click
Jij en je muis, een innige relatie waar je zelden bij stilstaat. Je muisgedrag verraadt echter net zoveel over je identiteit als je zoekopdrachten. Studio Moniker laat je bewust klikken met Clickclickclick.click. Wanneer je de website opent, worden je muisbewegingen direct expliciet geobserveerd en becommentarieerd door een wetenschapper die tegen je praat. Hij trekt ook graag zijn conclusies. “Drie keer snel achter elkaar klikken? Jij hebt aanleg tot agressie.” Klinkt lollig? Muisgedrag wordt werkelijk bestudeerd door wetenschappers. Moniker greep het aan om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan het creatieve onderzoek van de studio naar de sociale gevolgen van technologie. Eerder maakten ze PointerPointer en Do Not Touch, die ook de muis centraal stellen. Ook als je stiekem van tab wisselt op de website, praat de stem tegen je. Hij probeert je dan te verleiden om terug te komen. Clickclickclick.click wil je ook graag stimuleren om alle interactiemogelijkheden van de muis met het scherm te verkennen. Volhouders worden beloond! Moniker was geïnspireerd door de game The Stanley Parable, die op vergelijkbare wijze je spelbewegingen becommentarieert met een sarcastische voice-over.