Night Mail
Klassieke documentaire over de nachttrein die de post vervoert van Londen naar Edinburgh. Op minitieuze wijze filmen de makers alle activiteiten en handelingen die moeten worden verricht voordat de trein kan vertrekken. De organisatie wordt voorgesteld als een geoliede machine waarin elke werknemer snel en efficiënt zijn taak uitvoert. Er gaat dan ook niets mis en stipt op tijd vertrekt de trein met de juiste post aan boord. De film bevat geënsceneerde scènes, die tot doel hebben nog eens te benadrukken dat het postvervoer per trein een ingewikkelde operatie is, die vlekkeloos wordt uitgevoerd. Terwijl de trein door een verlaten landschap rijdt, komt de zon op en zijn de postbeambtes in de trein klaar met hun sorteerwerk: ook vandaag zal de post op tijd worden bezorgd.