Mrs Carey's Concert
"Muziek is een fundamenteel onderdeel van de opvoeding", is de stellige overtuiging van gedreven muziekdocente Karen Carey. Vertel dat maar eens aan een groep verveelde tieners, die wel wat anders aan hun hoofd heeft dan oefenen op de viool. Toch houdt mrs. Carey vast aan haar dogmatische en gedreven manier van lesgeven. Ze heeft een doel voor ogen: een groot concert met al haar leerlingen in het Sydney Opera House. Wie mrs. Carey aan het werk ziet, realiseert zich dat het leven draait om passie, overgave, openheid. Haar behoefte om bij haar leerlingen die volledige overgave in het muziek maken te bewerkstelligen, stuit op weerstand. Muziek maken met klasgenoten die in je vrije tijd geen blik waardig zou keuren, blijkt een hele opgave als je zestien bent. We zien haar worsteling, haar ongeloof; dat er blijkbaar ook mensen zijn die n\'edet zo van muziek houden als zij. Toch houdt de docente vol. We kijken mee terwijl ze samen met de leerlingen de weken aftelt. Zou het lukken om de getalenteerde maar verlegen Emily klaar te stomen voor haar solo-optreden op de viool? En om relschopper Iris zo ver te krijgen dat ze niet langer de sfeer voor de hele groep verpest?