America to Me
De enorme leerlingenpopulatie op Oak Park and River Forest High School, onder de rook van Chicago, is zeer divers. Deze moderne smeltkroes straalt uit dat gelijke scholing gelijke kansen betekent. Maar van dichtbij ziet de dagelijkse werkelijkheid van verschillende minderheden er heel wat minder florissant uit. Witte leerlingen uit de middenklasse ervaren hun leven en schooljaren niet hetzelfde als klasgenoten met een andere culturele en economische achtergrond.
In deze bingewaardige serie worden twaalf leerlingen een schooljaar lang gevolgd. Allen met andere levens, achtergronden en uiteenlopende toekomstdromen. We zien hen tijdens sportevenementen, een schoolbal of een poëziewedstrijd en ze spreken openhartig over hun dagelijks bestaan, vriendschappen, vooroordelen, institutioneel racisme, privileges en hun dromen over hoe het beter kan – en moet. Ook bevlogen docenten en ouders spreken vanuit hun eigen perspectief.