12th & Delaware
Het kruispunt van 12th Street en Delaware Avenue in de Amerikaanse wijk Fort Pierce in Florida is niet zo doorsnee als hij lijkt. Dag en nacht hangen leden van het Pregnancy Care Center rond de abortuskliniek op de andere hoek. Met foto’s van dode foetussen hopen ze vrouwen tot inkeer te brengen en zo ‘het kwaad’ te bestrijden – daar komt het al aanrijden, in een knalgele Mustang.
De abortusartsen in de auto hebben een laken over het hoofd om niet herkend te worden. Niet voor niets, zo blijkt: in het verleden zijn dokters die abortussen uitvoeren vermoord. Inzet van de strijd zijn de veelal zeer jonge zwangere vrouwen, die ondanks schuldgevoel en angst de kliniek binnenstappen. Als ze per ongeluk het tegenovergelegen Pregnancy Care Center inlopen, zien velen alsnog van hun keuze af bij het horen van de gruwelijke verhalen: “Ze trekken de baby in stukjes uit je.”