The Boy in the Bubble
David wordt geboren met de aandoening SCID. Zijn immuunsysteem werkt niet, hetgeen betekent dat hij ten dode is opgeschreven als hij in aanraking komt met zelfs maar één bacterie. Een beenmergtransplantatie zou hem kunnen redden, maar in 1971, het jaar dat David wordt geboren, staat die medische techniek nog in de kinderschoenen. Een van de artsen die zich met de ziekte bezighoudt is immunoloog Raphael Wilson. Hij ontwierp de 'isolator', een soort doorzichtige steriele tent. Meteen na zijn geboorte wordt David in zo'n isolator geplaatst. Het idee is, dat hij daar veilig is, totdat een manier is gevonden om hem te genezen. Het aanvankelijke optimisme slaat om in twijfels.