A Night of Ferocious Joy
A NIGHT OF FEROCIOUS JOY is geen gewone concertregistratie. Filmmaker David Zeiger plaatst zijn film naast belangrijke tijdsdocumenten als WOODSTOCK (Michael Wadleigh, 1970) en THE LAST WALTZ (Martin Scorcese, 1978), omdat het de geschiedenis ingaat als de opnamen van het eerste anti-oorlogconcert in het nieuwe millennium. Dat concert vond plaats op 12 mei 2002 in Hollywood, onder de noemer Artspeaks! Not In Our Name. Artiesten uit verschillende disciplines en muziekstromingen maakten samen een vuist naar de Amerikaanse regering, daarmee hun historische rol als maatschappelijke voortrekkers op zich nemend. De rauwe registratie van de gedreven en energieke optredens wordt afgewisseld met gesprekken achter de schermen.