Algorithmic Gardening
Algorithmic Gardening presenteert een drieluik van experimenten waarin de sojaboon centraal staat. Soja staat in het middelpunt van veel actuele discussies rond de voedselketen: van de controverses over genetische modificatie tot oplossingen voor de groeiende voedselschaarste. Elke stap op de reis van het boontje, van tuin naar bord, wordt technologisch in banen geleid door algoritmische tuiniers. De boontjes groeien in sojabots: rijdende tuintjes die continu door de ruimte manoeuvreren, op zoek naar de perfect zonnige groeiplek. Het onkruid wordt nauwgezet gewied door een Taurus-robot, waarvan de door algoritmes gestuurde robotarmen oorspronkelijk werden ontwikkeld om bommen onschadelijk te maken. En de resulterende sojasnacks rollen letterlijk van de lopende band. Is dit onze culinaire toekomst?