One Step Away
In ONE STEP AWAY filmden Ed Pincus en David Neuman het wel en wee van de bewoners van een commune in California. Het is 1967 en de vrijgevochten hippie-levensstijl is op z‘n hoogtepunt. Traditionele relaties, werkverhoudingen en familiebanden lijken plaats te hebben gemaakt voor een losbandige atmosfeer vol seks en drugs en rock’n’roll. Pincus en Neuman kozen een ‘stel’ uit de Californische commune tot hoofdpersonen van hun film. Door hun onnadrukkelijke manier van draaien (ONE STEP AWAY is een van de mijlpalen in de geschiedenis van de Amerikaanse ) wisten zij vragen omtrent ouderschap, opvoeding en drugsgebruik subtiel aan de orde te brengen.