A Letter to Dad
De vader van de filmmaker overlijdt onverwacht in een Servisch ziekenhuis. Hij stierf alleen; hij verwittigde niemand van zijn opname. Waarom niet? De zoon loopt met onbeantwoorde vragen rond, die tijdens het uitzoeken van de achtergebleven spullen van zijn vader - diens foto's, brieven en videobanden - alleen maar urgenter worden. Vragen over zijn jeugd in voormalig Joegoslavi\'eb, over de relatie van zijn ouders en over de oorlog die ook deze familie trof. Hebben de relaties van zijn vader diens levenskeuzes be\'efnvloed? In deze zeer persoonlijke film spreekt de filmmaker met zijn moeder, zijn vaders jeugdvrienden en zijn met alcohol worstelende oom. Uit de emotionele gesprekken blijkt hoe ook normale burgers betrokken werden bij de horror van de Balkanoorlog en er nog steeds mee kampen. Ook stelt hij het handelen van diezelfde gewone burgers tijdens die periode aan de kaak, ook dat van zijn vader. Kunnen de vele video-opnames die zijn vader maakte van hem en zijn broer als kind enig uitsluitsel geven? Of kan hij het verleden opdiepen uit verhalen die z'n gesprekspartners liever niet vertellen? In de voice-over houdt de zoon zijn vader op de hoogte van zijn bevindingen: "Dag papa, mamma heeft je al die jaren beschermd."