Recording the Producers: a Musical Romp with Mel Brooks
'The producers' is een Broadway-musical van Mel Brooks, gebaseerd op zijn gelijknamige filmkomedie uit 1968. Het verhaal gaat over een aan lager wal geraakte theaterproducent die samen met een saaie boekhouder een plan bedenkt om snel rijk te worden met een geflopte show. De musical, die begin dit jaar in première ging en waarvoor Brooks teksten en muziek schreef, was een gigantisch succes en werd overladen met prijzen. Deze film is geen registratie van de voorstelling, maar volgt de opnamen voor een cd met de muziek uit de musical. De gehele cast is aanwezig, inclusief hoofdrolspelers Nathan Lane en Matthew Broderick. Mel Brooks fungeert als verteller, en de camera zit allen dicht op de huid. In de publiciteit rond de documentaire werd deze aangeprezen als bijna net zo enerverend als het bijwonen van de show in het theater.