La ciudad de los fotógrafos
In de Chileense hoofdstad Santiago ontstond in de jaren tachtig, tijdens de hoogtijdagen van dictator Pinochet, een onafhankelijke beweging van fotografen. Zij fotografeerden wat niet gezien mocht worden. Daarmee kwam de ommekeer langzaam op gang; als startpunt gelden de beelden van de levend begraven, ondersteboven gehangen groep mensen in de mijnschacht bij Longuér. Door de foto's van de plek werd Chili zich bewust van wat zich afspeelde onder Pinochet. De Independent Photographers Guild Association - AFI in het Spaans - werd opgericht. De groep bestond deels uit beroepsfotografen, deels uit amateurs die simpelweg een camera in bezit hadden. De vader van filmmaker Sebastián Moreno was een van hen.