Time Bomb Y2K
Om rekenruimte te besparen werkten computerprogrammeurs in het verleden met afgekorte jaartallen: 89 in plaats van 1989. Typisch kortetermijndenken: op dat moment was het economisch voordelig, maar wat zou er gebeuren als het jaar 2000 begon? Deze volledig uit Amerikaans archiefmateriaal opgebouwde en chronologisch vertelde terugblik laat zien hoe de millenniumbug (in de Verenigde Staten vaak aangeduid als Y2K) uitgroeide van programmeerfout tot doemscenario.
Terwijl een deel van de mensen keihard werkt om de problemen onder controle te krijgen, bereiden anderen zich voor op het einde der tijden. De commercie en de rechts-conservatieve media springen er bovenop en complottheorieën beginnen de ronde te doen. Time Bomb Y2K toont het moment waarop voor iedereen duidelijk werd dat de digitale revolutie ongelofelijk veel mogelijkheden biedt, maar de samenleving ook kwetsbaar maakt.