Homestay
Van de honderdduizenden internationale studenten die jaarlijks naar Canada komen om te studeren, kiezen er veel voor om een kamer te huren bij een gastgezin. Zo halen ze het meeste uit hun uitwisselingservaring, en komen beide partijen in aanraking met een andere cultuur. Homestay is een virtual-reality-verhaal over een Canadees gastgezin dat de Japanse uitwisselingsstudent Taro in huis haalt. Het verblijf loopt heel anders dan verwacht, en verandert hoe het gastgezin over familie, gastvrijheid en nationaliteit denkt. De VR-ervaring is een lineaire progressie die zich afspeelt in een wereld van delicaat gevouwen papier, geïnspireerd op de Nitobe Memorial Garden in Vancouver. Middels de handbediening kan de gebruiker zijn omgeving manipuleren, opstaande hoekjes nodigen uit om aan het papier te trekken en het te scheuren. Zo wordt hij zich bewust van zijn breekbare omgeving, terwijl hij zich door het ontroerende verhaal begeeft. Een surrealistische ervaring, waarbij de controle soms ontbreekt, net als in het echte leven. Dingen zijn vaak niet zo makkelijk als ze lijken. Reserveren op locatie.