Ciudad de María
Elke dag verdringen zich honderden mensen voor het huis van Gladys Motta. Ze steken een eindeloze hoeveelheid brieven met wensen door het hek. Gladys heeft visioenen van Maria, en brengt anderhalf miljoen pelgrims per jaar naar San Nicolás. Vroeger leefde deze stad, de geboorteplaats van regisseur Enrique Bellande, van de staalindustrie. Maar na een recessie werd die economische motor overgenomen door Gladys. Bellande interviewt direct betrokkenen en volgt een journalist die over de gebeurtenissen bericht - alleen de enigmatische Gladys zelf laat zich door niemand interviewen. Gaandeweg wordt de omvang van de verering en de religieuze handel duidelijk. Mensen reizen dagen- en wekenlang per paard, per fiets en te voet om hier bij een Mariabeeld te bidden. Voor het gemak is er ook maar een heilige bron bij verzonnen. En met pelgrimsgeld wordt gebouwd aan een enorme kerk.