Kids on the Silk Road: Music in My Blood
De dertienjarige drummer Ravi woont in een dorpje in India. Als hij zich vol vuur op zijn trommel laat gaan en de mensen beginnen te dansen, zoals de openingsbeelden laten zien, dan voelt hij zich gelukkig. Het liefst zou hij zijn eigen muziek maken, muziek zoals uit de grote stad, maar zijn vader is daar op tegen. Ravi moet als jongste van het familieorkest de traditionele muziek op bruiloften blijven spelen. Dat zorgt voor brood op de plank. Toch kan Ravi het niet uit zijn hoofd zetten. Terwijl hij vertelt hoe hij leerde drummen op een benzineblik en dat hij hoopt naar een echte muziekschool te mogen, oefent hij alvast op zijn keyboard. Jens Pedersen volgt hem van dichtbij en vangt de verlangende blik in zijn ogen. Zal het Ravi lukken om zijn vader over te halen? Een verhaal uit een heel andere wereld dat toch universeel herkenbaar is. Het maakt deel uit van een serie over kinderen en de uitdagingen waar ze in het leven voor staan, gefilmd in vijf landen langs de oude zijderoute.