Hoe kan de natuurfilm ontsnappen uit de kaders van het film- of televisiescherm? Curator Amy Cutler doet in deze performance een poging om de taal en inhoud van de natuurdocumentaire te hacken. Ze wordt daarbij gesteund door een gezelschap experimentele kunstenaars uit vele uiteenlopende disciplines, onder wie beatboxer Jason Singh, synth-muzikant Bridget Hayden, harpist Serafina Steer en de instant composers van het Genetic Choir. Ze lieten zich daarbij inspireren door verschillende, grotendeels verdwenen praktijken waarin de natuurfilm geen televisie-evenement was, maar een groepservaring. Zoals een nooit tot uitvoering gebracht idee van Walt Disney, die bioscopen voor natuurfilms in dierentuinen wilde neerzetten.