De titel van deze interactieve installatie verwijst natuurlijk naar de fameuze Marxistische toneelschrijver, die droomde van een ‘wetenschappelijk’ theater dat de euvelen van het kaptitalisme aan zijn publiek zou demonstreren en hen zo tot de revolutie zou aansporen.
In Drinking Brecht: An Automated Laboratory Performance verkent Sister Sylvester de politiek en het potentieel van dit ‘wetenschappelijk theater’ in relatie tot de huidige microbiologie, met een pet gestolen uit de kostuumcollectie van Brechts Berliner Ensemble als casus. Sylvester spoort met forensische methoden en archiefonderzoek mogelijke dragers van de pet op, en het publiek voert een biohacker-experiment uit dat zal uitmonden in de creatie van de allereerste documentaire in een cocktail.
Sister Sylvester maakt visuele essays en installaties met behulp van nieuwe technologieën. Eerder was ze op IDFA met haar interactieve voorstelling The Eagle and the Tortoise, die met livemuziek en film de geschiedenis van het vogelperspectief schetst, en Our Ark (met coregisseur Deniz Tortum), een korte film over pogingen om 3D-archieven aan te leggen van al het tastbare dat door de klimaatcrisis verloren gaat.