Vier muren
VIER MUREN is een filmisch essay over de woningnood in Amsterdam, midden jaren zestig. De film legt een visueel verband tussen de lichamelijke en geestelijke ruimte. Van der Keuken zei over zijn film: ‘Ik kan met de camera alleen het uitzicht van de woningnoodlijder laten zien, maar het gaat om zijn inzicht, hoe het leven binnenin hem vergaat als een hoop rotte sla.’