Brass Boys
Onder het motto van; 'Because a soccer team needs support' is in 2005 de brass band YBS opgericht ter ondersteuning van Ajax Cape Town Soccer Team. Bij elke thuiswedstrijd zijn ze in het stadion te vinden en blazen ze de volle 90 minuten van de wedstrijd. Met succes, sinds hun aanwezigheid heeft Ajax Cape Town geen thuiswedstrijd meer verloren. De documentaire geeft een beeld van de voornamelijk jonge leden van de Young Brass Sounds. We volgen ze tijdens repetities en verschillende thuiswedstrijden op de tribune. Tussendoor, bijna ongemerkt, geeft de film een indruk van hun leefomstandigheden in de wijk waarin ze leven. Een documentaire waarin tussen de vele vrolijke noten een ondertoon doorklinkt van een hard bestaan.