Under Construction
'Iedere generatie moet zijn eigen stad bouwen', zo jubelden Italiaanse futuristen in de jaren '10. In Europa sneuvelden hun ideeën tijdens de Eerste Wereldoorlog, maar in Shanghai zijn ze nog aan de orde van de dag. Oude wijken raken ingeklemd door steeds hogere flatgebouwen. Zodra ze uit het zicht zijn verdwenen, worden ze platgegooid. Ieder jaar moeten zo'n 100.000 mensen gedwongen verhuizen om plaats te maken voor de sloopkogels en bouwkranen van de projectontwikkelaars. De film combineert digitaal bewerkte foto's met documentaire videoopnamen. In een vloeiende beweging zweef je dwars door ramen en over muren en bezie je het miserabele leven van de laatste bewoners van een onttakelde oude wijk van Shanghai. De wolkenkrabbers aan het eind van de film zijn de stille getuigen van iets dat voorgoed verdwenen is.