Borderline Visible
Borderline Visible is een boek met foto’s en tekstfragmenten waar een audiotrack je, met een combinatie van vertelling, geluid en instructies doorheen leidt langs een niet-lineair pad. De ervaring zet aan tot een wonderlijk proces van patroonherkenning dat uitmondt in een aangrijpende en getroebleerde psychogeografie. Geluid en beeld zijn afzonderlijke elementen die bij elkaar worden gebracht door jouw fysieke deelname: door de bladzijden om te slaan of naast elkaar te leggen duik je in het hier en nu van de pagina.
Geleid door de stem van kunstenaar en schrijver Ant Hampton (in 2015 winnaar van de IDFA DocLab Immersive Non-fiction Award voor Someone Else) en het spoor volgend dat je vinger over de bladzijden van het boek trekt, ga op reis van Lausanne naar Izmir met twee kunstenaarsvrienden. Een van hen moet vanwege gezondheidsproblemen halverwege afhaken. Terwijl de ander, ineens alleen, de reis naar Turkije vervolgt, verandert de vertelling in een intens proces waarin je waarde en betekenis bij elkaar moet zien te puzzelen vanuit de menselijke ruïnes van aspiratie, geschiedenis en taal.