Never, Again, Forever
De Jewish Defence League (JDL) was een militante joodse organisatie die in de turbulente jaren zestig de straten van het New Yorkse Brooklyn onveilig maakte. De leden, die zichzelf 'chayas' (wilde dieren) noemden, ondernamen regelmatig terreuracties tegen Arabieren, zwarten en diplomaten uit de Sovjet Unie. De JDL, die zijn werkterrein al snel naar de door Israël bezette gebieden verlegde, werd aangevoerd door Meir Kahane, een fanatieke rabbi. In hun debuutfilm NEVER, AGAIN, FOREVER reconstrueren filmmakers Pierre Chanet en Danae Elon de geschiedenis van deze beweging. Uit gesprekken met voormalige aanhangers van de JDL komen ze erachter dat haat diepe wortels kan hebben. Elke vorm van fundamentalisme heeft volgens hen vroeg of laat desastreuze gevolgen.