Parallel Lines
Het appartement van Nina Davenport kijkt uit op de Twin Towers. Vanuit haar raam is op 11 september 2001 te zien hoe de torens instorten. Davenport is op dat moment echter aan het werk in Californië. Twee maanden na de aanslag kan ze naar huis. Ze besluit om de afstand per auto af te leggen, een reis van zes weken dwars door de Verenigde Staten. In haar eentje filmt ze de tocht en interviewt ze landgenoten die ze onderweg tegenkomt. Ze stuit op patriotten, slechts een enkeling geeft een kritisch geluid. Ze komt langs plekken die een rol spelen in de geschiedenis en identiteit van haar land, zoals de Grand Canyon, het National Atomic Museum, Waco en Oklahoma. Terwijl het landschap voorbij schiet, vertelt ze in voice-over wat al die ontmoetingen haar hebben gedaan.