Carrego comigo
Iedereen is deel van een tweeling, denkt regisseur Chico Teixeira. We zijn allemaal op zoek naar iemand naast ons, iemand die is zoals wij zijn, maar toch anders. Teixeira vond dertien tweelingen en liet hen vertellen hoe het is om deel uit te maken van zo’n twee-eenheid. Het zijn onder anderen de zangeressen Pepê en Neném, de travestieten Dolly en Dolly, de priesters Henrique en Clemente, de synchroonzwemsters Beatriz en Juliana, de topmodellen Carolina en Mariana en de smokkelaars Eduardo Marcelo en Eduardo Rogério. De documentaire bevat historisch materiaal uit hun privé-archieven, interviews en beelden uit hun dagelijks leven. Daaruit blijkt dat, hoe goed de onderlinge verhouding ook is, alle tweelingen vroeg of laat de strijd moeten aangaan om hun afzonderlijke identiteit te bepalen.