Had ik maar een bril
Jessica heeft slechte oren en een gehoorapparaat, maar ze zou liever een vaker voorkomende afwijking willen. ‘Had ik maar een bril’, verzucht ze zich regelmatig. Dan kon ze tenminste wel gewoon met haar vriendinnen naar het zwembad. Een bril zet je makkelijk af, maar een gaatje in je trommelvlies verdwijnt niet zomaar. HAD IK MAAR EEN BRIL volgt Jessica op school tijdens een spreekbeurt over haar oorproblemen, bij de dokter, op pad met vriendinnen en thuis bij haar moeder, die bidt dat het probleem snel opgelost wordt.