Before Summer Ends
Na vijf jaar in Frankrijk gestudeerd te hebben, voelt Arash zich er nog steeds niet thuis en hij besluit terug te keren naar Iran. Zijn vrienden Hossein en Ashkan willen echter dat hij blijft en organiseren een kampeertocht. Misschien om hem de schoonheid van het land te laten zien, misschien toch een beetje als afscheid. Ze reflecteren op het leven ver weg van hun geboorteland, luieren in de zon en worden dronken. Terwijl ze praten schemert door dat ook Hossein en Ashkan hun vaderland missen. Maar zij kunnen niet terug, onder meer vanwege de verplichte militaire dienst in Iran. Bovendien is Hossein inmiddels getrouwd. Toch moeten ze keuzes maken. De zomer die ten einde loopt, verwijst in deze meanderende, melancholische roadmovie misschien ook naar het einde van de vrijheid om die keuzes uit te stellen. Het is een film over vriendschap maar ook over het tragische lot van mensen die noodgedwongen hun land achter zich hebben gelaten, maar elders nooit echt zullen aarden.