Kaloo School
School is in Afghanistan nooit iets vanzelfsprekends geweest, helemaal niet voor meisjes. Ruim tweederde van de Afghanen is dan ook analfabeet, en onder vrouwen is het percentage nog hoger. Gelukkig gaat Fakhere, een meisje van negen, wel naar school. Weliswaar pas nadat ze de schapen heeft gehoed. Ze woont in Kaloo, een afgelegen dorpje van 2.500 families in de bergen van Centraal-Afghanistan. Kinderen moeten een enorme afstand lopen om naar school te gaan, sommige van hen wel vijf uur per dag. Fakhere en wat schoolgenoten worden gevolgd tijdens hun tocht door een prachtig weids gebied met kabbelende beekjes, kronkelende paadjes, groene valleien en ruige, bruine bergen. Nu ziet het landschap er vriendelijk uit, maar het leven moet hier 's winters hard zijn. Verder opnamen van Fakhere in haar klas en zeer korte interviews met haar, een jongetje dat haar naar school vergezelt en een dorpsgenoot. Deze korte impressie, die laat zien dat de bevolking van deze onherbergzame streek het belang van educatie inziet, stemt hoopvol voor de toekomst.