Father Figures
De vader van de Canadese filmmaker April Butler is smoorverliefd. Maar de 73-jarige hartpatiënt Dale is vijftig jaar ouder dan zijn op de Filipijnen wonende vriendin Girlie. In verwarring over deze situatie volgt de filmmaker – zelf twee keer zo oud als haar mogelijk toekomstige stiefmoeder – het kersverse stel. Haar observaties, die ze zowel voor de camera als via voice-over uit, worden afgewisseld met één-op-één interviews met Dale, Girlie en familieleden. April wordt zichtbaar heen en weer geslingerd tussen haar emoties. Ze gruwelt van haar vader, die Girlie in zou palmen met verzinsels over zijn rijkdom en die zich de zorg van zijn 23-jarige vriendin in hun Filipijnse appartement volledig laat aanleunen. Heel anders voelt de situatie als April haar vader opzoekt in Canada. Hier woont Dale de helft van het jaar om recht te blijven houden op zijn karige pensioengelden die voor het grootste deel direct worden overgemaakt naar Girlie. Wie profiteert er nu eigenlijk het meest van deze relatie? Moet April ingrijpen nu er plannen worden gemaakt voor een huwelijk in Hongkong? Of zijn Dale en Girlie beiden oprecht gelukkig? Deze hardop gestelde vragen worden omver geblazen wanneer een schokkende ontdekking de verhouding tussen April en haar vader op scherp zet.