Be - Dirty, Sinful Me
Voor christelijke homoseksuelen in calvinistisch Noorwegen is het moeilijk geloof en liefde met elkaar te verenigen. Zo moeilijk, dat sommige gekwelde jongeren zelfs tot zelfmoord overgaan. In BE - SKITNE, SYNDIGE MEG vertellen de zus en ouders van de gelovige Bjørn Erik, die op twintigjarige leeftijd spoorloos verdween met achterlating van wanhopige dagboekaantekeningen, hoe zij pas bij zijn vermissing erachter kwamen dat hij homoseksueel was. Bjørn Erik was lid van de Kerk van Noorwegen en ervan overtuigd dat hij door zijn homoseksuele begeerte in zonde leefde. De filmmakers praten daarnaast met Jan-Aage Torp, een priester die homoseksuelen helpt ‘bevrijden’ ofwel zich bekeren, en met twee andere priesters die Torps overtuigingen en methodes aanklagen. De film bevat recente curieuze nieuwsbeelden van de Noorse televisie waarop een voormalige christen-democratische minister en een voormalige premier homoseksualiteit scherp veroordelen.