Scenes with My Father
Biserka Šuran is twee jaar oud als haar gezin vlucht uit voormalig Joegoslavië. Haar vader dacht destijds dat hun plotselinge vertrek zijn jongste dochter het minst zou raken. In haar regiedebuut gaat Šuran met haar vader in gesprek: over hun gezamenlijk verleden, de geschiedenis van de Balkan en wat dit betekent voor hun identiteit.
Maar de antwoorden komen. De filmmaker weet je zowel mee te nemen in haar familiegeschiedenis als aan het denken te zetten over Europa als construct in wat voelt als een benijdenswaardige exercitie, die menig kijker met een van hún ouders zou willen doen.