Crowley – Cowboy Up
Crowley is zo op het eerste gezicht een gewoon jongetje van veertien. Maar al snel blijkt dat hij al veel heeft meegemaakt in zijn jonge leven. Vechtend tegen de tranen probeert hij te vertellen over zijn verongelukte broer Yancie en over zijn gescheiden ouders.
Maar Crowley laat zich niet zomaar kisten door het leven. Hij heeft een droom: net zoals Yancie een goed rodeorijder worden. Hij oefent met zijn vader. Dit soort intieme vader-zoonmomenten zijn hem veel te schaars geworden nu zijn ouders uit elkaar zijn. We zien hoe de kleine, kwetsbaar ogende puber heen en weer danst op de rug van een wild paard, omringd door het stoffige landschap van Colorado.
Is hij er na al die tijd trainen en geld sparen klaar voor om op de rug van een stier de arena in te gaan? Zolang Crowley de beschermende aanwezigheid van zijn geliefde broer voelt, is hij nergens bang voor.