Manu
De Belgische documentairemaker Manu Bonmariage is een pionier van de Europese direct cinema, bekend van cultprogramma’s als Striptease en films als Allô Police of Les Amants d’Assise. In Manu neemt zijn dochter Emmanuelle ons mee op een speelse en intieme reis door zijn leven en werk. Tussen de bedrijven door voeren vader en dochter levendige discussies over het leven, vaderschap en filmmaken. Manu, die zich het liefst verschuilt achter de camera (“mijn levenslange minnares”), moet eindelijk eens met de billen bloot.
De brutale filmmaker van weleer heeft op zijn 77e nog niets van zijn sprankelende, koppige en scherp observerende geest verloren. Tussen hem en zijn filmende dochter ontspint zich een pittige maar ook tedere dialoog die resulteert in een vrolijke blik op film, authenticiteit, ethiek en geheugen. Hoewel hij aan Alzheimer lijdt, stort Manu zich nog vol overgave op een toekomstig filmproject, en ook zijn ziekte weet de volbloed regisseur op tragikomische wijze naar zijn hand te zetten.