Experimentum crusis
10 Jaar lang, werkte Taras Popov in een 'onderwijskamp' voor kinderen in Alma Ata, Kazakstan. Twee jaar geleden besloot hij het dagelijkse leven in deze gevangenis te documenteren: het taaie regime, de kale hoofden, de appels. De wijze hoe de kinderen in deze gevangenis worden behandeld is onmenselijk, vernederend en barbaars. De enige uitweg is zelfmoord: de wachten schieten om te doden. Slechts een klein percentage van de hier gehouden kinderen zal ooit een toekomst buiten de misdadige scène hebben. De film werd voltooid door Vladimir Tjoelkin en veroorzaakte een schok bij zijn première. Op het festival van Leipzig won de film het diploma van de Katholieke kerk. Popov werd ontslagen omdat hij ' professionele geheimen ' onthuld zou hebben.