Three Identical Strangers
Hoe groot is de kans dat je kakelvers een school binnenwandelt, om daar te worden aangezien voor de broer waarvan je niet wist dat je die had? En om het verhaal nog absurder te maken, duikt er niet veel later nóg iemand op wiens genetische gelijkenis onmiskenbaar is.
Drielingbroers Bobby, Eddy en David zijn vlak na de geboorte van elkaar gescheiden en brachten hun jeugd door in verschillende adoptiegezinnen, totaal onwetend van elkaars bestaan. Het herenigde drietal stort zich onvervaard in een warm bad van publieke aandacht dat hen van krant naar krant en van talkshow naar talkshow brengt. Overal is men even verbaasd over hoe nature toch dominanter blijkt dan nurture.
Maar als de wittebroodsweken voorbij zijn, krijgt het verhaal, dat met interviews, voice-overs, heel veel archiefmateriaal en een evident gevoel voor dramatiek wordt verteld, een wonderlijke maar ook tragische wending. Hun identieke genetische pakket blijkt een onvermoede schaduwzijde te hebben, waarmee hun verhaal transformeert van een romantisch sprookje in een duister complot.