Amateurs in Space
Naar huidige maatstaven zou het Amerikaanse ruimtevaartprogramma Apollo zo’n honderd miljard dollar hebben gekost; op het hoogtepunt werkten er circa 400.000 mensen aan mee. De Deense vrienden Peter Madsen en Kristian von Bengtson dromen ervan om voor een fractie van dat bedrag en een minimaal aantal medewerkers een doe-het-zelf raket te bouwen en de eerste amateurvlucht in de ruimte te maken. Aan Madsen de eer om in de voetsporen van Neil Armstrong te treden. De slagingskans is vergelijkbaar met die van een amateurclub om de Champions League te winnen. Met behoorlijk wat technische kennis en een avontuurlijke geest start het tweetal de krankzinnige onderneming. Materiaal wordt gewoon bij de bouwmarkt gehaald en voor ingewikkelde problemen zijn er pragmatische oplossingen. Zes jaar lang volgt regisseur Max Kestner het proces van dichtbij en registreert hij hoe, tot ieders verbijstering, het tweetal, inmiddels geholpen door een groeiende groep enthousiaste collega-amateurs, werkelijk een functionerende raket weet te bouwen. Maar na de eerste geslaagde proeflancering, breekt er een machtsstrijd uit en komt de samenwerking in gevaar.