Vai vegli but jaunam?
Deze sleutelfilm over de 'perestrojka' (de economische wederopbouw) stelt overijverig vrijwilligerswerk tegenover realistische beelden van de Sovjetjeugd die de werkelijkheid ontvluchten via drugs, religieuze sektes, punkmode en rockmuziek. De film belicht tevens de desillusie van de Russische soldaten die terugkeren uit Afghanistan. Deze documentaire lokte een fundamenteel debat uit in de gehele toenmalige Sovjetunie.