Life to Come
Vanaf het moment dat de tweeling Eden en Léandro met amper 28 weken ter wereld komt, worden zij en hun moeder Laurence gevolgd. Niet alleen door artsen en verpleegkundig personeel die de premature baby’s in een intens witte hightechomgeving in leven proberen te houden, maar ook door de camera die de moeder en haar kinderen dicht op de huid zit. Regelmatig wordt het perspectief verlegd naar dat van een pasgeboren kind en wordt het even invoelbaar hoe het is om zo klein en kwetsbaar te zijn. Soms waan je je in een couveuse, waar licht en geluid gefilterd naar binnen komen en waar een jungle aan slangen en draden letterlijke verbindingen zijn met het leven. Van minimensjes die nauwelijks meer dan een pak suiker wegen, moeten Eden en Léandro uitgroeien tot gezonde zevenponders voordat ze het ziekenhuis mogen verlaten. Dat vergt tijd en geduld. Laverend tussen hoop en vrees, maar met ontroerende tederheid koestert de moeder haar kinderen, spreekt hen en zichzelf moed in en voedt haar tweeling met onvoorwaardelijke liefde.