How Nikita Got Herself a Horse
De dertienjarige scholiere Nikita uit Amsterdam-Oost vertelt ons alles. Dat ze van acteren houdt, graag zingt en later veearts wil worden. Ze vertelt over waarom ze een navelpiercing heeft, hoe ze denkt over leven en dood en hoeveel ze van haar moeder en oma houdt. De moeder vertelt dat Nikita op de lagere school zo ontzettend veel werd gepest dat ze haar dochter trainde om terug te slaan. Terwijl Nikita in en om het huis bij haar bezigheden wordt gefilmd, vertelt de moeder stukje bij beetje wat de aanleiding was om Nikita vier jaar geleden een paard te geven. Het paard bracht de ommekeer in het leven van Nikita, die 'wonderen' verrichtte met het prachtige zwarte beest.