Paul Jacobs and the Nuclear Gang
Toen de Verenigde Staten in de jaren vijftig en zestig een reeks kernproeven uitvoerden in Utah en Arizona, was de Amerikaanse regering erg terughoudend in het verstrekken van gegevens over de gevolgen van blootstelling aan radioactieve straling. Hier hadden niet alleen de militairen die bij de proeven betrokken waren onder te lijden, maar ook de burgerbevolking. Volgens filmmaker en journalist Paul Jacobs, een van de grootste opposanten van nucleaire energie in de Verenigde Staten, was er sprake van een cover?up. Om dit te bewijzen trok hij in 1957 met een geigerteller de heuvels van Utah in om het percentage radioactieve fallout te meten. Twintig jaar later stierf hij aan longkanker. Paul jacobs and the nuclear gang is een reconstructie van deze gebeurtenissen. De film werd in de Verenigde Staten als zeer verontrustend ervaren. Een journalist schreef: "De meeste mensen van mijn generatie kunnen aan kanker sterven. Dan weten we wie de waarheid heeft verteld en wie heeft gelogen. Maar tegen die tijd zal het voor ons vijftigers te laat zijn".