The Village of Ten Acres
Deze poëtische documentaire richt zich op het leven in een afgelegen bergdorpje in Shanxi, in het zuiden van China. Het leven is hier al tientallen jaren niet veranderd. De jonge mannen moeten huis en haard verlaten om elders de kost te verdienen, voornamelijk met fabriekswerk. Hun gezondheid heeft eronder te lijden en ze leven in armoede. De gezinnen leven gescheiden, maar de hoop dat de zoon ooit een nieuw huis zal bouwen houdt het moreel hoog. Tijdens de draaiperiode werd er ook echt een huis gebouwd. We zijn getuige van de vernietiging van het oude en de schepping van het nieuwe. Desondanks lijkt de tijd stil te staan in het dorp. In de scène waarin een van de arbeiders thuiskomt en geconfronteerd wordt met het oude leven in het dorp na een jarenlange afwezigheid, slagen de filmmakers erin uitdrukking te geven aan menselijke vertroosting, maar ook aan een grote droefheid.