Mikhtavim le felitzia
Een avond in een klein café in een arbeiders-buitenwijk van Tel-Aviv. Mannen en vrouwen uit de buurt komen er naar toe, op zoek naar saamhorigheid. De plaatselijke zanger Doron Meran komt erbij. Zijn oriëntaalse muziek bezorgt hen enkele momenten van extase en vergetelheid. De film is geïnspireerd door Franz Kafka's brieven die hij tussen 1912 en 1917 schreef aan zijn verloofde Felice Bauer. De gebeurtenissen in de film worden begeleid door gesproken fragmenten uit Kafka's liefdesbrieven en dagboeken, waarin hij het heeft over verlangen, liefde, eenzaamheid en zionisme. Die brieven zijn van een andere tijd, plaats en cultuur en toch lijkt het of Kafka er die avond bij is, met sympathie kijkend naar de gebeurtenissen en de mensen met wie hij graag samen wil zijn.