Beyond 9/11
Tien jaar na de aanslagen van 11 september 2001 blikt \i TIME\i0 \i Magazine\i0 met een grootschalig multimediaal project terug op de dramatische gebeurtenissen. Ze interviewden spraakmakende figuren uit het afgelopen decennium: reddingswerkers, overlevenden, de mensen die Amerika de oorlog in leidden en de soldaten die hem nog steeds uitvechten. In totaal veertig mannen en vrouwen, onder wie voormalig president George W. Bush, nieuwspresentator Tom Brokaw, generaal David Petraeus en de helden die als eersten op Ground Zero waren. Ze werden individueel ge\'efnterviewd, telkens met als openingsvraag: waar was u op 11 september 2001? De interviews zijn gepubliceerd in een speciale herdenkingseditie van het tijdschrift, en samengevat tot een documentaire van een uur die werd vertoond op HBO. De volledige versies zijn te zien op de website. Vanuit een introductiescherm met een moza\'efek aan zwart-witfoto's, klikt de bezoeker door naar individuele interviews, te zien in video of terug te lezen als tekst. Vandaar kan men terug naar het overzicht, of doorklikken naar gerelateerde personen van George Bush bijvoorbeeld naar brandweerman Bob Beckwith, met wie de president werd gefotografeerd tijdens zijn eerste bezoek aan Ground Zero drie dagen na de aanslagen, staand op een vermorzelde brandweerauto.