Botín de guerra
Een inktzwarte bladzijde in de geschiedenis van Argentinië is de periode tussen 1976 en 1983, toen tijdens het militaire bewind velen werden vermoord of ontvoerd. Hoezeer de onzekerheid over het lot van hun dierbaren hun leven verwoestte, hebben de 'dwaze moeders van de Plaza de Mayo' de wereld duidelijk gemaakt. Jaar na jaar liepen zij zwijgend rondjes op het plein in Buenos Aires, als een stille aanklacht tegen de regering. In BOTIN DE GUERRA vertelt een aantal van deze vrouwen hun verhaal. Het zijn de 'grootmoeders van de Plaza de Mayo', die allemaal niet alleen hun kind kwijtraakten, maar ook een kleinkind, dat in gevangenschap geboren en onvrijwillig afgestaan werd. Zij vertellen hoe ze jarenlang in gedachten bezig waren met het kind dat ze nooit gezien hadden, en hoe zij met grote moed en vasthoudendheid op zoek gingen naar hun kleinkinderen. Ook enkele van de kinderen van toen komen aan het woord.