The Emperor's Naked Army Marches On
De winkelier Kenzo Okuzaki is een van de weinige overlevenden van het Japanse legeronderdeel dat tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nieuw-Guinea was gestationeerd. Mede uit ontevredenheid over de opstelling van keizer Hirohito besluit hij een kruistocht te ondernemen. Het doel is de Japanse keizer zo ver te krijgen dat deze persoonlijk de verantwoordelijkheid op zich neemt voor de Japanse oorlogsmisdaden. Onderweg doet Okuzaki een aantal onthullende ontdekkingen. Zo komt hij erachter dat verschillende soldaten kort na de bevrijding werden geëxecuteerd op grond van nooit bewezen beschuldigingen. Om de waarheid te achterhalen, bezoekt hij de familieleden van de vermoorde soldaten en enkele nog levende medestrijders. Hij confronteert ook zijn voormalige sergeant met de belastende feiten. Het blijkt allemaal nog erger dan de oude oorlogsveteraan kon bevroeden en Okuzaki komt in een emotionele crisis terecht. Hara werkte vijf jaar aan deze in cinéma vérité-stijl gedraaide film.