Imagenes de la ausencia
German Kral verhuist als twintiger van Buenos Aires naar Berlijn, naar het land van Rilkes brieven, Nietzsches en Wenders’ films - het land waar hij zich thuis voelt. Als beginnend filmmaker raakt hij echter in een impasse, en hij besluit dat hij om die te doorbreken eerst het verhaal zal moeten vertellen van zijn familie in Buenos Aires, die nooit echt een familie was. Op oude foto’s zoekt hij naar tekenen van verliefdheid van zijn nu al lang gescheiden vader en moeder. Beiden interviewt hij over hun huwelijk, dat niet gelukkig was, en over de relatie tot hun ouders. Krals vader is een solitaire, passieve man, die liever rustig studeerde en schilderde dan te klussen in huis of te praten. Zijn moeder is een vitale vrouw, die had gehoopt op een handige, aanwezige echtgenoot. Na veel vrijmoedige vragen en openhartige, bereidwillige antwoorden kan Kral niet anders dan concluderen dat een verbintenis tussen deze zo verschillende mensen een te moeilijke, zo niet onmogelijke opdracht was.