Smell Dating
Vergeet het swipen door Tinder-profielen. Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar eigenlijk zegt onze reukzin veel meer over wie we aantrekkelijk vinden. Sterker nog: matcht de geur, dan is de kans groter dat je een geschikte vaste partner treft, dan wanneer je je laat leiden door uiterlijk, sociale klasse, leeftijd, culturele identiteit of zelfs sekse. Smell Dating is de eerste online dating service die deelnemers van over de hele wereld matcht op basis van lichaamsgeur. De uitwisseling van gedragen T-shirts, zonder aanvullende gegevens, zet ieders moleculaire intuïtie aan het werk en laat deelnemers elkaar selecteren op basis van geur. Daten op afstand komt zo dichter op de huid dan ieder ooit voor mogelijk had gehouden. Tijdens IDFA 2016 is het bij DocLab mogelijk je eigen moleculaire intuïtie aan het werk te zetten: er zijn diverse stalen beschikbaar om aan te snuffelen en een bijhorende database om te ontdekken wat voor soort persoon bij het betreffende stukje stof hoort. Klopt het met je verwachtingen? Op wie val je wérkelijk?