Thunder Soul
Stagebands waren in de jaren zestig en zeventig populair op high schools in de Verenigde Staten. Geïnspireerd op de big bands uit de jaren veertig, waren de orkesten een voornamelijk wit, en tamelijk braaf, verschijnsel. Zo niet de Kashmere Stage Band, van de zwarte Kashmere Senior High School in Houston, Texas. Muziekleraar Conrad O. Johnson leidde zijn orkestleden naar een legendarische reputatie. Met funky muziek, een swingende performance, en de door Johnson geschreven arrangementen en composities, won de Kashmere Stage Band talloze competities. In deze documentaire worden de voorbereidingen gefilmd van een reünie van de originele band. Ze komen bij elkaar voor een bijzonder concert, speciaal voor Conrad O. Johnson, op de Kashmere Senior High School. Bandleden vertellen over hoe de band en zijn leider hun leven en hun visie op muziek veranderden, en ook een inmiddels stokoude Johnson komt aan het woord, die zijn studenten niet alleen muziek leerde spelen, maar ook hun kansen in de samenleving vergrootte. Verder veel fragmenten van spetterende optredens van de legendarische band, met als climax het reünieconcert, waar sommige musici voor het eerst in drie decennia weer spelen, maar waar als vanouds het plezier en de soul van het podium afspatten.