Karen Blixen - Behind Her Mask
In 1952 ontmoet de jonge literatuurprofessor Aage Hendrixen de dan 66-jarige schrijfster Karen Blixen. Vanaf dat moment ontstaat een gecompliceerde vriendschap, die in de loop der jaren bizarre vormen aanneemt en een enorme impact heeft op het leven van de getrouwde Aage. In het openbaar noemt Blixen, die vooral bekend werd met haar later verfilmde roman \i Out of Africa\i0 , zichzelf een verhalenverteller. Maar voor intimi is ze de 'ma\'eetresse van de duivel'. Haar leven zit vol duistere aspecten, waardoor Aage zo gefascineerd is, dat hij zelf ook in de bovennatuurlijke wereld verzeild raakt. Tijdens wandelingen vertelt hij zijn zoon Morten, die dan een jaar of tien is, alles over Blixen, inclusief de occulte details. Morten begrijpt niet precies wat hij te horen krijgt, maar de verhalen maken diepe indruk. Na jaren van verwijdering tussen vader en zoon besluit Morten om bij zijn inmiddels hoogbejaarde vader verhaal te halen. Wat bezielde hem zijn kind op te zadelen met deze heftige geschiedenis en wat is er eigenlijk van waar? De film werpt zo niet alleen licht op de excentrieke persoonlijkheid van de schrijfster maar is ook een noodzakelijk zelfonderzoek. Morten moet weten wie zijn vader is om te weten wie hij zelf is.